مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کد خبر: ۲۱۳
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان:
رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی گفت:خداوند ان‌شاالله انتقام خون شهید النمر را نیز خود خداوند خواهد گرفت و آل‌سعود را متزلزل خواهد كرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 2016January 04

حجت الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی در جمع كاركنان این مركز٬ضمن محكوم كردن اعدام رهبر شیعیان عربستان و با ابراز تاسف از شهادت آیت الله نمر گفت: طبق نقل مورخین٬روایات فراوان و اجماع مفسرین، كاهنان اعظم دربار فرعون پیش‌بینی كردند از بنی‌اسرائیل فرزندی متولد خواهد شد كه حكومت فرعون را سرنگون خواهد كرد؛ به همین خاطر فرعون دستور داد پسرهایی كه متولد می‌شوند را از بین ببرند كه رهبر انقلاب بنی‌اسرائیل از بین برود و حكومت فرعون ثابت و محكم بماند.

وی با اشاره به آیات قرآن درخصوص طغیان و سركشی فرعون و تقسیم مردم به دو دسته٬ تصریح كرد: فرعون گروه اول (بنی‌اسرائیل) را تضعیف می‌كرد و زمینه‌های عقب ماندن آنان را فراهم می‌كرد. گروه دیگر قدرتمندان حاكم وابسته به فرعون بودند كه او تلاش داشت آنان را قدرتمندتر كند.

رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه فلسفه حركت تاریخ بر این مبنا شكل گرفته است كه كسانی عمدا ضعیف نگه داشته شدند٬ در روی زمین به رهبری برسند٬ گفت: ضعفا وارث حقیقی حكومت گذشتگان خواهند بود؛ بر همین اساس نیز موسی(ع) حفظ شد تا فرعون و لشكریانش گرفتار انقلابی شوند كه از آن می‌ترسیدند. این انقلاب به فرعونیان ثابت كرد كه اراده آن‌ها هرگز نمی‌تواند از شكل‌گیری انقلاب جلوگیری كند بلكه این اراده الهی است كه حكومت‌های ظالم را به زانو در خواهد آورد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان «با سیری گذرا بر تاریخ می‌توان مشاهده كرد كه خداوند با ستمگران و صاحب تمدن‌ها چه كرد. قوم عاد٬ شهری ساختند كه همانندش وجود نداشت. قوم ثمود نیز صخره‌ها را می‌شكافتند و كاخ می‌ساختند اما خداوند تازیانه عذاب را بر آن‌ها نازل كرد تا همه آنان نابود شوند.

وی افزود: آل‌سعود هم خیال می‌كند كه با شهادت شخصیتی مثل آیت‌الله نمر می‌تواند مقابل فروپاشی حكومت خود و خشم انسان‌های مستضعف را بگیرد اما تاریخ نشان داده است كه چنین اتفاقی نخواهد افتاد و این جنایت نه اولین جنایت در طول تاریخ بود و نه آخرین. در طول تاریخ تشیع همواره این شهادت‌ها بوده است اما این شهیدان هنوز زنده‌اند و یادشان و نامشان الهام‌بخش راه زندگان هستند.

رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی شهید اول را یكی از همین شهدای مظلوم تفكر خمود و بسته تكفیری دانست و گفت: قاضی بعلبك ایشان را با اینكه بر فقه٬ رشته‌ها و مكاتب گوناگون اهل سنت مسلط بود اما تنها چون شیعه بود٬ مستحق مرگ دانست و فتوای قتل این شهید بزرگوار را صادر كرد.

رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه شیعه با شهادت شهید اول متوقف نشد٬ تصریح كرد: پس از شهید اول٬ شیعه ماندگارتر و ریشه‌دارتر شد. شهید ثانی را باز همین حكام متعصب عثمانی به جرم شیعه بودن دستگیر كردند و با انتقالش به دارالاماره استانبول٬ حكم اعدام ایشان را تائید كردند و كف پایش را بریدند و همین طور كه این شهید شهادتین را بر لب داشت بی‌هوش شد و به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینكه امروز شاهد فعالیت همان نسل‌ها و اعتقادات تكفیری در دنیا هستیم٬ از عدم موفقیت این اندیشه در جهان گفت و افزود: با زور و كشتار و سر بریدن، هرگز مكتبی به نتیجه نخواهد رسید. شیعه با همه اقلیتی كه بوده و با همه مشكلاتی كه بر سر راهش وجود داشته٬ همچنان به رشد خود ادامه داده و بالیده است.

وی تصریح كرد: یك شیخ متدین به نام شیخ زكزاكی كه قبلا سنی بوده و با مشاهده رفتار امام خمینی(ره)و سخنان هدایتگر ایشان٬ شیعه ‌شد و طبق آمار 5 تا 10 میلیون سنی را نیز شیعه می‌كند٬ از سوی رژیم سعودی تحمل نمی ‌شود و ارتش نیجریه را تحریك می‌كند تا این جریان را سركوب كند.

به گفته رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی٬ عربستان سعودی غافل از این است كه شهادت شیعیان نیجریه مظلومیت آنان را در دنیا احیا خواهد كرد و همین مظلومیت در گسترش مكتب تشیع تاثیر بیشتری نسبت به زور و خونریزی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینیان با اشاره به تقسیم‌بندی مقام شهدا، گفت: گرچه تمامی شهیدان جایگاه والایی دارند اما شهیدی كه دستانش بسته است و توانایی دفاع از خود را ندارد جایگاه رفیعی نزد خدا خواهد داشت. در تاریخ اسلام همسر مختار نخستین شهید زنی بود كه با دستان بسته به شهادت رسید.

حسینیان در پایان با اشاره به اعدام آیت الله نمر با دستان بسته گفت: در روایات آمده است كه خداوند انتقام چنین شهدایی را خودش خواهد گرفت و ان‌شاالله انتقام خون شهید النمر را نیز خود خداوند خواهد گرفت و آل‌سعود را متزلزل خواهد كرد.

ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: