دین داری و تحولات اجتماعی ایران معاصر
انقلاب اسلامی در لارستان
حاشیه های مهم تر از متن (چاپ پنجم)
صخره سخت , بررسی پروندههای امنیتی در جمهوری اسلامی (۱۳۵۹-۱۳۵۷)(چاپ سوم)
ماموریت در ایران(خاطرات سولیوان، آخرین سفیر آمریکا در ایران) چاپ سوم
حفظ نظام در اندیشه و رفتار بنیان گذار
خاطرات اسد الله تجریشی (چاپ دوم)
اسداله تجريشي از جمله مبارزاني است كه از همان ابتدا به نداي امامخميني(ره) در مبارزه عليه طاغوت لبيك گفت و در اين راه شكنجههاي فراواني متحمل شد. همكاري وي با بسياري از مبارزان دههي چهل و پنجاه و همچنين همكاري با سازمان مجاهدين خلق ـ پيش از انحراف آن ـ و نيز آشنايي با برخي از روحانيون سرشناس مانند آقاي لاهوتي و جريانات سياسي و نظامي قبل از انقلاب اسلامي در تهران، به جذابيت خاطرات ايشان افزوده است و ميتواند براي خواننده حاوي نكات جالب و تازهاي باشد.
از سر گذشت ...
سید محمدحسن حسینی خامنهای یکی از نیروهای انقلابی با زمینهی مذهبی و پیرو نهضت امام خمینی است که در خانوادهای روحانی و اهل علم در شهر مشهد متولد شد. وی از مقطع دبیرستان با فعالیتهای سیاسی و فرهنگی برای مبارزه با رژیم پهلوی آشنا گردید. سپس همراه با برخی دیگر از مبارزان در مشهد به تهیهی اعلامیه و توزیع آن میپرداخت. در اسفند ماه 1352 به واسطهی اعتراف یکی از افراد بازداشتشده توسط ساواک، به جرم مشارکت در تهیه و توزیع اعلامیه ضد رژیم پهلوی، دستگیر و به کمیتهی مشترک ضدخرابکاری تهران منتقل شد. جایی که همزمان دکتر شریعتی نیز آنجا زندانی بود و پس از مدتی برادر دیگرش به نام سید هادی خامنهای را نیز آنجا بردند. وی پس از گذراندن حدود هشت ماه بدون حکم در زندان کمیتهی مشترک ضدخرابکاری، سرانجام با برگزاری یک دادگاه فرمایشی بدون توجه به دفاعیات متهم، به یک سال حبس محکوم و به زندان قصر منتقل شد. در اواخر سال 1353 از زندان آزاد شده و همزمان با اشتغال به کار در بازار، به ادامهی تحصیل پرداخت. پس از گذراندن دورهی دانشسرای راهنمایی بهعنوان معلمِ مقطعِ راهنمایی جذب آموزشوپرورش شد و پیش از سال 1357 که بهواسطهی فعالیتهای انقلابی اخراج شد، در آموزشوپرورش به روشنگری علیه ظلم و ستم رژیم پهلوی میپرداخت.
مبانی اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبری
تاریخ ایران پس از انقلاب جلد هشتم
(دوران تثبیت: تیر ـ اسفند ۱۳۶۱)
این اثر ضمن تبیین تحولات ایران تا پایان سال 1361، به تشریح چگونگی غلبهی نظام جمهوری اسلامی بر مشکلات و بحرانهای داخلی و خارجی و سرانجام، نیل به ثبات و استحکام، متعاقب پیروی از رهنمودهای حضرت امام خمینی و با تعقیب فرایند نهادسازی، تحول نهادی و انسجام ساختاری پرداخته است. بخش نخست به جریانشناسی مارکسیسم و مائوئیسم، سیر تحولات تاریخی، شناخت ایدئولوژی و عملکرد گروهها، سازمانها و احزاب مختلف مارکسیستی در ایران و برخی از انتقادات وارده بر این جریان، اختصاص یافته است. و بخش دوم به توصیف و بررسی تحولات داخلی و پیامدهای خارجی میپردازد: تحولات جبهه و جنگ متعاقب پیروزیهای بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر، تثبیت و استحکام فزاینده و روزافزون نظام جمهوری اسلامی در جبهههای جنگ تحمیلی، پیشنهاد صلح از سوی دولت عراق و فشارهای بینالمللی گسترده برای پذیرش صلح و خاتمهدادن به جنگ تحمیلی و ... از محورهای اصلی پژوهش حاضر است.
کلنجار (خاطرات آزاده دکتر سیدناصر میری )
حاج شیخ «چاپ دوم» شومیز
زمانهی زندگی آیتالله حائری از دوران بسيار بغرنج و پرحادثهی تاریخ ایران است، لذا بازتأسيس حوزهي علميهي قم و مديريت آن در شرايط دشوار آن روزگار يکي از پديدههاي قابلتأمل و تحسينبرانگيز تاريخ معاصر ايران ميباشد. بررسي زندگي حاج شيخ عبدالکریم نيازمند توجه به اوضاع داخلي ايران، مسائل بينالملل و تجربيات شخصي وي است؛ تجربياتي از نابساماني داخلي و بينالمللي که در شيوهي اجتهاد او تأثيرگذار بود. بدینترتیب عملکرد ایشان هم بازتاب بخشي از مسائل عصر اوست که با شرايط زمانه در دوران آيتالله بروجردي و امام متفاوت است. عظمت کارِ آيتالله حائري در اين است که او در عصري که سنت و مهمترين مؤلفهي آن يعني دين در چالش با مدرنيتهي غرب به رهبري روشنفکرانِ سکولارِ عصر مشروطه و اندکي بعد در پي انقلاب اکتبر روسيه در مواجهه با امواج سيلآساي جريانهاي فکري چپ و نمايندگان آن قرار گرفته بود، مرکزي براي ترويج دين و پرورش عالمان مذهبي و پاسداري از حريم دين داير کرد و سرانجام از اين کانون، آثار گرانبهايي در حوزههاي مختلف ديني انتشار يافت و شخصيتهاي برجستهاي ظهور کردند که مهمترين آنها امام خميني رهبر فقيد انقلاب اسلامي بود.
«اگر مرحوم حاج شیخ در حال حاضر بودند، کاری را انجام میدادند که من انجام دادم و تأسیس حوزهی علمیه در آن زمان، کمتر از تأسیس جمهوری اسلامی نبود« (امام خمینی، ص 303 متن کتاب)