کد خبر: ۹۸۳۳
حجت‌الاسلام احمد خزایی در گفتگو با irdc.ir مطرح کرد؛

ضرورت نقش‌آفرینی مراکز اسنادی در جنگ رسانه‌ای

عکس لید
حجت‌الاسلام احمد خزایی عضو هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی و رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی  به ضرورت نقش‌آفرینی مراکز اسنادی در جنگ رسانه‌ای پرداخته است.
جمعه ۲۱ دی ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳

پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ در آستانه برگزاری سومین سال بزرگداشت روز تاریخنگاری انقلاب اسلامی نگاهی به آراء و نظرات پیشکسوتان این حوزه در پایان برنامه سال گذشته داشته‌ایم.

در همین زمینه حجت‌الاسلام و المسلمین احمد خزایی عضو هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی و رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی  به ضرورت نقش‌آفرینی مراکز اسنادی در جنگ رسانه‌ای پرداخته است.


حجت‌الاسلام خزایی در این رابطه گفت: یک میدان جنگ شناختی، جنگ ادراکی و جنگ مدیریت افکار عمومی با حرارت فوق‌العاده در حال انجام است. پشتوانه این جنگ دشمنی است که هیچ محدودیت مالی، الکترونیک و فنی ندارد. 

وی افزود: دشمن در این جنگ هیچ محدودیتی از جهت اخلاق ندارد. برای گفتن دروغ و پخش حرف‌های نامعتبر، برای ساده‌گویی برای اتهام هیچ حد و مرزی را نمیشناسند. مثل جنگ غزه که نه کودک، نه زن، نه مردانگی و نه شرف هیچ چیز را نمی‌شناسد. از کوچکترین شرف و اخلاق و انسانیتی دشمن برخوردار نیست. 

عضو هیات امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اهرم‌های رسانه‌ای دشمن گفت: تمام رسانه‌های دنیا و امپراتوری رسانه‌ای در اختیار دشمن هست. همه هم با هم هماهنگ هستند و اختلاف ندارند، یکدیگر را پشتیبانی می‌کنند. محورشان هم آمریکا و اسرائیل هستند و بدون هیچ گونه محدودیت علیه مسلمات ما می‌تازند.

خزایی افزود: امروز رژیم پهلوی که هیچگونه استقلالی از خودش نداشت و کارنامه‌ای سراسر نکبت و ننگ برای خودشان در تاریخ به جا گذاشت؛ به عنوان یک رژیم کارآمد دارد معرفی می‌شود. گرچه برخی از کسانی که شعارهایی به نفع پدر و پسر پهلوی می‌دهند از سر لجبازی  و ناآگاهی است. 

وی با اشاره به شبهات تاریخی نسل جوان یادآور شد: دانش‌آموز ما امروز مشکل دارد هم درباره رژیم گذشته هم درباره رژیم فعلی. بسیاری واقعا این سوال را دارند که آیا رژیم گذشته بدتر از رژیم فعلی بود؟ ما به این سوال جواب دادیم. منابعش را تولید کردیم ولی متناسب با او عرضه نکردیم. 

حجت‌الاسلام خزایی خاطرنشان ساخت: امام سال 67 توجه به هنر هفتم دارد ولی ما چقدر در این زمینه توانستیم عمل کنیم؟اگر موسساتی که دارند کار تاریخی می‌کنند راضی هستند از خودشان و تحقیقاتشان و پژوهش‌هایشان هیچ مسئولیتی ندارند؟ ما نمیتوانیم نسل جوان و دانش‌آموز را نادیده بگیریم. 

وی افزود: سه سال از تولد شبکه شاد می‌گذرد میلیون ها دانش‌اموز را مورد مخاطب قرار داده ما کجاییم در این شبکه؟ جای ما مراکز سندی کجاست؟ چقدر  از اسناد و تصاویر و فیلم‌های خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دادیم. اصلا توانستیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم؟ صداوسیمای ما هم همینطور. چقدر با ما ارتباط دارد؟ مراکزی که مستندسازی می‌کنند چقدر با ما ارتباط دارند؟ اصلا چقدر توان داریم که بتوانیم موجودی خودمان را به محصولی قابل استفاده و مورد استفاده مخاطب قرار بگیرد؟

حجت‌الاسلام خزایی با تاکید بر محورهای اصلی حضور مراکز تاریخنگاری در جنگ رسانه‌ای گفت: فهم ضرورت‌ها و اولویت‌ها، آماده‌سازی مجموعه‌ها برای این عرصه، ارتباط با فعالان رسانه‌ای و تبدیل موجودی به محصولی قابل استفاده و ارائه برای مخاطبینی که به شدت نیازمندند و تشنه حقیقت هستند؛ از جمله مهمترین کارها در عرصه جنگ شناختی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید:
ارسال نظرات