سندی از فعالیت بهائیان در انتخابات ریاست جمهوری دهم/ بهائیان در انتخابات 88 به چه کسی رای دادند؟
پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ یکی از گروههای فعال در حوادث سال 88 فرقه ضاله بهائیت بود که با ورود به عرصه آشوب و اغتشاش به معنی کلمه شریک جرم بود. این امر به خوبی در اسناد و اعترافات منتشر شده از فعالین فرقه بهائیت مشهود است.
در گزارش کارشناس امنیتی پرونده فعالین بهائی در حوادث سال 88 آمده است: روند حركت بهائيت به سمت ايفاي نقش سياسي در جامعه از دو سال پيش و مقارن با انتخابات مجلس شوراي اسلامي آغاز شد كه با توجه به ممنوعيت موجود در كتب بهائيت براي دخالت در سياست، آن را حركتي اجتماعي قلمداد نموده و با هدفِ تأثير در وضعيت جامعه بهائي ايران و بهبود وضع عالم و وطن خود و بدون وابستگيهاي حزبي، بلامانع اعلام نمودند؛ لذا بيانيهها و مكتوبات صادره از سوي تشكيلات جهاني واقع در اسرائيل بهصورت متعدد اين امر را مورد تأكيد قرار داده و به هدايت جامعه بهائي پرداختند. اين امر با انتخابات رياستجمهوري و چراغ سبز برخي كانديداها به بهائيت شكل تازهاي بهخود گرفت، و در صحنههاي انتخاباتي بهائيت حاضر شده و با در دست گرفتن پلاكارد، مطالبات خود را مطرح نمودند كه با واكنش منفي از جانب هواداران و شخص كانديداها (موسوي و كروبي) مواجه نگرديد، لذا در ادامه وارد جريانات اغتشاشات شده و با حضور در بيشتر تجمعات غيرقانوني و خصوصاً تجمع روز عاشورا به ايفاي نقش پرداختند.
بهائیت و انتخابات دهم ریاستجمهوری
در میان اعترافات اعضای فعال بهائی نمونههای متعددی از هماهنگیها و دستورات بیتالعدل برای انتخابات به چشم میخورد. بخشی از اعترافات پیام فنائیان از بهائیان دستگیر شده در سال 88 در ذیل آمده است:
س: اخبار مربوط به اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی را از چه طریقی کسب میکردید؟
ج: از طریق ماهواره و دوستان که شامل شبکههای BBC، صدای امریکا و رادیو فردا که دوستانم عبارتند از آرتین غضنفری و بابک مبشری
س: جامعه بهائیت از كدام یك از كاندیداهای ریاست جمهوری حمایت میكند؟
ج: بیشتر دوستان
ما از آقای میرحسین موسوی اعلام حمایت كردند.
س: از طریق پیامک و تماس تلفنی نحوه هماهنگ شدن خود جهت حضور در تجمعات غیرقانونی را بیان کنید.
ج: پیامک و تلفن یکی از راههای هماهنگی حضور در تجمعات غیرقانونی بود و بیشتر پیامکها برای هماهنگی از طریق دوستان اعلام میشد که برای روز عاشورا از سوی آرتین غضنفری دعوت شده بودیم.
س: نحوه اطلاعیابی
از مواضع بیتالعدل جهت حضور در انتخابات و اغتشاشات چگونه بود؟
ج: از طریق ضیافتها
اعلام میشد. ضیافت یكی از انواع جلسات داخلی بهائیت است.
س: اساساً ماهیت
جامعه بهائی بیتالعدل چه میباشد؟ نقش آن در عملكرد بهائیان ایران و خطدهی به
عملكرد ایشان چیست؟ و كانون فكری شما در ایران چطور و از طریق چه ابزار یا اشخاصی
ارتزاق میشود؟
ج: با توجه به جایگاهی
كه بیتالعدل در نزد بهائیان دارد، بهائیان تمامی امور خود را با هماهنگی بیتالعدل
انجام میدهند. در ایران محفلی تحت عنوان «محفل ملی ایران» كه اعضای آن دستگیر شدهاند و هم اكنون در زندان بهسر میبرند، بهعنوان نماینده بیتالعدل در ایران شناخته میشوند. در غیابِ اعضای محفل ملی، پیامهای بیتالعدل یا از طریق سایت
اینترنت و یا ناظمین در جلسات ضیافت ابلاغ میشد.
در خصوص ارتزاق
اشخاص باید بگویم كه علاوه بر درآمدهای شخصی، اعانههای جمعشده در ضیافتها بههمین
منظور به كار برده میشود.