سه اثر مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فهرست منابع کمک درسی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، سه عنوان از منشورات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عناوین «مبانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر امام خامنهای (دامطله)»، «علل عقب ماندگی کشورهای اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و آیتالله خامنهای (دامظله)» و «حاج اسماعیل (زندگینامه شهید حاج اسماعیل رضایی)» در فهرست پذیرفته شدگان بخش ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.
«مبانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از منظر امام خامنهای(دامطله)»؛ با هدف بررسی دیدگاههای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تدابیر ایشان ازجمله تبیین و تشریح مختصات الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، ارتباط وثیق مردم و دولت در فرایند پیشرفت، ارتقای توانمدندی علمی در جامعه، ولایتمداری در فرایند پیشرفتِ جامعهی اسلامی _ ایرانی و ... به شناخت و آگاهی رهکارها و مبانی الگوی پیشرفت اسلامی پرداخته است.
این اثر که به قلم سیدمحمد جواد قربی تدوین شده، برای بهرهبرداری معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان و به عنوان کتاب کمک آموزشی در مقطع متوسطه دوم (نظری) و علوم اجتماعی، مناسب در نظر گرفته شده است.
«علل عقب ماندگی کشورهای اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و آیتالله خامنهای (دامظله)»؛ که به قلم راضیه مهرابی کوشکی به نگارش در آمده، به بررسی یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام از دیدگاه مهمترین رهبران سیاسی مذهبی معاصر میپردازد. این کتاب میتواند به عنوان مبنای پیشرفت ملل اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.
این اثر برای بهرهبردای معلمان و کارشناسان و به عنوان کتاب کمک آموزشی در مقطع متوسطه دوم (نظری) و علوم اجتماعی، مناسب در نظر گرفته شده است.
«حاج اسماعیل»؛ زندگینامه شهید حاج اسماعیل رضایی از شهدای شاخص انقلاب اسلامی است که در 11 آبان 1342 به جرم فعالیت در قیام 15 خرداد آن سال، به همراه شهید طیب حاج رضایی تیربازان شد و به شهادت رسید. حاج اسماعیل به خاطر فعالیتهای سیاسی و اجتماعی او در دهه 30 و دهه 40، ارتباط او با روحانیت مبارز، مبارزات وی با فرقه ضاله بهائیت، نقش او در قیام 15 خرداد، فعالیتهای وی در بازار تهران و... حائر اهمیت است.
کتاب «حاج اسماعیل» که توسط محمد جعفربگلو تدوین شده، برای بهرهبرداری دانشآموزان و معلمان و به عنوان کتاب کمک آموزشی در پایه هفتم تا دوازدهم و مقاطع متوسطه اول و دوم (نظری)، مناسب در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است این اثر به عنوان اثر برگزیده، به جشنواره کتابهای آموزشی رشد راه یافته است.
گفتنی است سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به عنوان یک نهاد فرهنگی مؤثر و متولی رسمی نظام تعلیم و تربیت کشور، میکوشد، از توان و استعداد موجود در بخش خصوصی، بهرهبرداری و توجه پدیدآورندگان (ناشران، مؤلفان و مترجمان) این آثار را به تولید کتابهای آموزشی مفید و مناسب و مورد نیاز دانشآموزان، اولیا و معلمان و کارشناسان آموزشی بیش از پیش جلب کند.
در طرح سامانبخشی کتابهای آموزشی، با هدایت، راهنمایی و نظارت بر چاپ کتابهای آموزشی و انتخاب و معرفی کتابهای برتر و برگزیده، از مشارکت همهجانبه پدیدآورندگانی که کتابهای مفید و منطبق با هدفهای نظام آموزش و پرورش را تولید میکنند، بهره میبرد.